• Fashion,  Food,  Jalan-jalan,  Journey,  Life,  Nikon,  Photography

    My Weekends #2

    Hello readers ^^
    Just sharing my random thought & my lovely weekends with my family


    Hello .. It’s almost new year, in here the city start going crazy. Traffic jam every where.Well .. Almost every weekends, my family and I going to this beautiful beach.

    It’s just we can’t say no to ignore this beach. Alhamdulillah .. how beautiful my country have these paradise island.
    Here’s just little snapshot from me :

    Found this granny who want to finds some bottles & glasses of aqua former. Even if in this condition, she still showing us her laughing and enjoying face in this hard life situation.

    Well for this month, just my random tought, I always feel life is just like competition.

    When I saw blogger who have more viewer, more friends, more interesting post, and have a more weighty writings, or when I give a speech in front of people even I already memorize all my speech and give a good body language & do a good eye contact and they’re still not listening/pay attention to me, I kinda feel bad, stupid, sad being ignoring, feel low self-esteem. I always ask to my self ” What I have to do to get better than them ?,” I feel kinda not smart enough, not good enough, not talent or good enough comparing to them.
    Life is hard, it’s uneasy, you can’t always being happy, you can’t always being sad. I told to my self,” Just accept your self just the way you are, babe”,  just like Bruno Mars’s song. God creates human differently, every human have different path, different life. If you being ignoring, feel low self-esteem, just ignore that bad feeling, create your beautiful story in your day, praise, trust, and respect your self. Life goes on, time will show you another things to create your self become more beautiful, more graceful, smarter to face this life.
    Well .. I always better when I told my self that thought.

    My beautiful sandals


    My Outfit today, kinda feel dull when I saw this picture.
    Found this polices, they drive around the road using that big motorcycle.
    Mr. President came so the security being tightened, we found a lot of army & polices, I took a quick picture with my baby. Kinda felt afraid or scared if I caught photographing them.
    Can’t say no to Mr. Baso Mushroom Noodles
    As usual, my signature lips,
    Well .. That’s all for this weekends
    How do you spend your weekends?
    Share your story ^^ I’ll be really glad to read yours
    Thank you for reading
    GBU
    xoxo
  • Jalan-jalan,  Journey

    Short Trip to Bedugul, Bali

    Well here we are .. Bedugul, Bali.
    I went to this place when I got holiday.
    This is my granny neighboor house. It’s pretty beautiful because we can see the lake scenery from here. I went here when my granny have some businnes with her neighboor. So my brother & me went to some beautiful places & took a photos of them.

    I got lots photo at here. Well, it’ll be pretty nice if someday I live at here. ( I want to spent my old life in this place like this). Viewed the beautiful scenery. Wondering when my times of happiness will come. Sometimes I dream to spent my honeymoon in this place. Well, hopefully it can be truth someday when I get married.

    “Come on, brother,” I said. I was waiting him too long when he got excited taking a lots photo at here.
    We chose to go forward to my father land. It’s pretty amazing at there.

    This is Our land. At my left side & my right side. My father decide to sell them, but he didn’t find a good price so we still have it. I walked calmly. Tried to enjoy and took a deep breath from fresh air. The air felt so cold & fresh. I was so happy visited this places, well I admitted I got sick while trip to go here.
    The fog came down quickly. We had to walk faster because it started drizzle. It was noon but the temperature was dropped until 22-20 Celcius. Pretty cold than the temperature in Denpasar. It’s XL tower beside my right side.
    There was some strawberries plant. It wasn’t harvest yet. You can see the strawberries size is sooo small.

    Well, I found a beautiful place, so my narsis mood was ON. It become colder. You can see the fog is around me, came to get closed to me. Brrrr…..

    We decided to ran back because of drizzle. After arrived, we went to Shalat Dzuhur. After that we wanted to have lunch. I chose a special culinary at here ” Rabbit Satai ” and Meat Gulai. To heard rabbit, that cute nose animal become food like this make me felt cruel, but when I looked the benefits behind the meat, it more healthy and make your body warm than you eat chicken satai. It’s pretty expensive at here to buy lunch than in Denpasar.

    After had lunch. I went to Toilet. The Toilet is inside the flower shop. The flower view is very beautiful. It’s so nice when u want to go to toilet and get a view like this.
    After than, we decided to move on, back to our home. But before that, we decided to visit Batur Lake.
    It’s not complete if we didn’t go to that place. This is scenery from the open gate.

    After arrived here. We took a lots of photo. The wind was pretty strong and it freezing at here. I felt my cheek and nose become red. Actually, I wanted to rent boat or duck to view around the lake, but the fog had become obstacle. So we can’t rent that. After that we went home. It so sad the trip is over. But I might come here someday when I have time. Deeply in my heart, I hope I can go back to this place while spending my honeymoon with my lovely husband.
    Amin.

  • Journey

    Traveling to Lombok part 2

    Deng deng …..
    Day 3

    Yak dimanakah aku saat ini ??
    Di pedestrian sekitar jalan menuju ke pulau Gili ..
    Iya Entuuu Pulau Gili yg terkenal dengan snorkeling dengan mata langsung udah dihampiri ma ikan” warna-warni yg berenang ..
    Niatnya sih kesana tapi karena udah kesiangan jadi batal
    Plus juga isi dompet udah tipiz
    So sampe disini potret” pemandangan sejenak

    Liat air biru zamrudnya yg jernih udah pengen loncat aja dari tebing nyebur kesana
    So BEAUTIFUL ~ Salaktiful ..
    Benernya kalau dengan telanjang mata saja udah kelihatan dasar” terumbu karangnya, disini masih sangat asri Namun penduduk disini memang kurang ramah orang”nya terhadap tamu/pendatang
    Akhirnya setelah puaz foto” .. kita balik ke pantai Senggigi, disana kita makan” & mandi di pantai

    Udah agak pasang karena pas nyampe udah sore
    Tapi saat mandi disini, masih banyak kerang & keong yg bertebaran di pasir laut, jadi saat aku menahan napas & berenang sambil menyelam, aku bisa mendengar suara deburan ombak yg pelan bercampur orkestra pasir yg bergesakan dengan kullit kerang & keong ..
    Suaranya bergemerincing sangat indah .. the voice of nature .. superr indah .. supeer sekali .. tak sembarang tempat bisa menemukan suara seperti ini ..

    Sudah hampir mau sunset so kita cepat” mandi bilas & memulai perjalanan kembali ke rumah pamanku untuk istirahat & berez” kembali ke Denpasar lagi ..
    Goodbye Lombok ..
    I hope I can go back to this places again & visit Gili Trawangan ..
    Amin amin ya rabbal ‘alamin

    Day 4 

    It’s time to go back to Our Home ..
    Ini Kapal Ferry baru yg dinaiki oleh kakak & ayahku .. mewah banget .. ada restoran, bar, tempat bilas didalamnya haduhh … nyesel banget karena aku & mamaku mabuk jadi kita naik pesawat dari bandara mataram, pesawat merpatinya jelek lagi kecil terus ac nya gak nyala .. nazebb nazeb 
    My father & brother so lucky that they can go by this ship
    Perbedaan kapal Ferry modern dengan kapal Ferry yg sudah tua & rempong ..
    Heran didalamnya ada tempat buat bilas, emang ada ya yg mau nyebur ke laut lepas ? mengherankan!
    Suasana didalamnya udah kayak di hotel 
    Pemandangan dari kabin belakang
    Akhirnya sampai juga di padang sambean 
    Goodbye Lombok 
    So long Lombok 
    Au revoir ~ 
  • Journey

    Travelling to Lombok part 1

    Lombooooook .. I’m coming …
    Actually I went here 2 years ago ..
    But Baru sekarang q punya blog .. so just want to tell my journey

    1. Berangkatnya dari Denpasar ke Padang Sambean menggunakan mobil.
    2. Nyampe disana ada Penitipan mobil alias hotel buat mobil, per harinya bayar 10ribu, ya sudah dititipkan disana sajalah oleh Ayahku.
    3. Baru beli tiket di loket, waktunya menunggu kapal, sayang kapalnya kapal ferry yg kuno, padahal aku ngarepnya naik yg bagus >,,<
    4. Lalu kita mulai berangkat 😀
    I was getting sooooo Excited ..

    Aku sempet mabuk juga di kapal gara” ombaknya cukup menggila, apalagi aq ada di lantai atas .. hueekkzz .. maboekk bener .. Sehabis minum promag & makan siang dengan bersikeras aku membawa mabukku untuk tidur, setelah bangun mabukku hilang.
    Alhamdulillah ..
    Pas keluar kamar .. foto” dulu dong untuk dijadikan kenangan
    Udah mau nyampee .. Asyiikk … xD

    Nyampeknya udah sore .. ada sekitar jam 5 wita aku nyampe di Pelabuhan ini.. 
    Setelah itu baru kita menuju Mataram City … Kelaparan di Jalan .. Sempet mampir juga di rumah rekan kerja .. baru habisnya makan .. Pulang nyampe di hotel udah rasanya “homesick”  
    Maak pengen pulang maaak …
    So ..
    My family & I spent a night at Hotel ( I forgot the names )
    Baru Esok Paginya kita mulai jalan” 😀
    Day 1
    Kita jalan” ke Taman Narmada .. disini objek wisata yg terkenal sih di Mataram, tapi menurutku biasa” saja sih, tapi indah juga disini ..
    Beautiful Park … isn’t it ?

    Tapi disinilah tempat hunting mutiara alias “pearl” 
    Disini bisa didapat dengan harga miring (yg dibudidayakan mutiara air tawar)
    Tinggal pinter”in aja nawar and urusan tawar-menawar itu diserahkan ke My Mommy .. 😀

    Kerajinan mutiara, sandal berhias mutiara, cincin/pin Mutiara yang kulihat di Denpasar bisa 1 bijinya seharga Rp. 50.000-150.000 disini bisa 50.000 dapet dua biji … bener” untung tuh pedagang, bisa borong di kerajinan mutiara di tempat” kayak gini

    Lalu selanjutnya kita pergi ke Otak kokok Waterfall ..
    Otak kokok ini terletak di Lombok Timur, jaraknya ada 50km dari kota Mataram, mungkin kira” lama perjalanan sekitar 3 jam dari kota Mataram (kalau tidak salah)
    Ini tangganya menuju air terjunnya

    Air terjunnya dinginnnnnnnnn beuuudddddddd … rasa airnya seperti mandi di kolam air es ..

    Gak tahu namanya kok bisa begitu tapi yg jelas sih “katanya” bila mandi di air terjunnya itu bisa membuat awet muda & menyembuhkan brbagai penyakit  ..
    But not to me .. maunya sembuh malah muncul deh penyakit “alergi dingin” ku muncul seketika saat seusai mandi, seluruh tubuhku jadi bengkak seperti bakso merah ..
    Lantas bapakku langsung sengap memesan makanan di lesehan Otak Kokok ini ..
    Tanpa ba be bo langsung kandazzz semuanya .. ck ck ck habis mandi semuanya kelaparan
    Makanan di Lombok itu cenderung lebih mahal ketimbang di Bali …
    Disini sekali makan sekeluarga bisa ngabisin 300-500rb untuk 5 orang yg biasanya kalau di Denpasar cuma sampe 100-200rb doang utk budget nraktir
    Hmmmmmm .. membawa bekal makanan kering seperti : tempe kering, ayam mesere itu sangat penting & membawa beras serta reskukernya kesini (klo ingin murah)

    Ini pemandangan dari Lesehan .. So beautiful .. 
    I feel so Grateful that I can go to this places
    Setelah puas bermakan ria di Otak kokok .. Kita melanjutkan perjalanan kita ke Pantai Kuta ..
    Ahay ahay ahay disini bisa nemu mbeek mbeek ini berkeliaran di sekeliling pantai berpasir tepung ini
    Sebenarnya pada saat kita nyampe di tempat ini, baru turun dari mobil kita sudah disambut oleh kerumunan anak” penjual barang & memaksa kita untuk mengeluarkan duit
    Alhasil My brother & me cannot took another a good photoshoot at here, so we decided to MOVE ON!!
    Baru setelah berputar-putar mencari tempat sepi akhirnya dapet juga … 
    Legaaa …. 
    The sands was just like a flour ..
    The Saltwater felt really warm ..
    I feel sooo regret that I took a bath at Otak Kokok

    Disini berkali-kali lipat jauh lebih indah ketimbang pantai mana pun ..
    Oh indahnya baru kali ini kulihat pantai dengan air laut yg sangat bersih .. hening .. dan hangat ..

    Allah .. My Lovely God
    I wish I can go back to this places ..
    May U give money to my family to comeback to this place with happiness
    Amin